Bijna vertrekken - Reisverslag uit Berghem, Nederland van LuFeminchina - WaarBenJij.nu Bijna vertrekken - Reisverslag uit Berghem, Nederland van LuFeminchina - WaarBenJij.nu

Bijna vertrekken

24 April 2015 | Nederland, Berghem

Hoi allemaal

Het word steeds spanneder want we gaan morgen al naar China!!!!! En daar heb ik echt zin in

• 25 April 2015 - 11:52

Jos:

Veel plezier en een goede vlucht!!

• 26 April 2015 - 18:58

Ernst En Sonja:

Nog enkele dagen cultuur opsnuiven in Beijing. Geniet beiden.

• 27 April 2015 - 12:41

Paul:

您好
    We wachten met smart op de eerste reisverhalen ;-)

• 27 April 2015 - 14:19

Ik heb al twee verhalen geschreven maar ze komen niet in het verslag. Ben aan het uitzoeken wat er mis is.

• 27 April 2015 - 14:43

Op de een of andere manier lukt het niet. Hierbij dus maar onze belevenissen, hopelijk kan ik het oplossen.
    Gisteren zijn we bij de Lama tempel geweest, een mooi boedhistisch comlpex met een hele grote boedha. Daarna zijn we met metro (goed te doen hoor als je door hebt hoe het werkt) naar het olympisch complex geweest, mooi en groot. Voeten waren zo moe dat we niet in een stadion zijn wezen kijken.

• 27 April 2015 - 14:48

Vandaag zijn we naar de muur geweest, excursie vanuit hotel, inclusief ontbijt! We zijn naar Mutianyu geweest. Gelukkig hoefde je niet over de hoofden te lopen, voldoende ruimte. We zijn wel lekker luxe met kabelbaan omhoog en omlaag gegaan konden we verder op de muur lopen. Het was warm en heiig maar zeer de moeite waard. Na een lekker Chinese lunch weer terug naar Beijing. Daar begon het te regenen. Goed tegen de smog.
    Morgen gaan we naar de verboden stad en winkelstraat, daarna met de late trein naar Xi'an waar we rond middernacht in het hotel zulllen zijn.

Groetjes van ons, luan en Femke

• 29 April 2015 - 14:56

Femke En Luan:

Hier weer een update. In china is veel geblokeerd en verslagen toevoegen lukt dus nog niet. Ook even iets opzoeken op de ipad is een hele opgave want het lukt gewoon niet. Heeeel frustrerend maar ja.
    Even kort verslag vanuit een warm Xi'an. Het is een klein wonder dat we hier nu toch zijn. Terug naar gisteren, we zouden naar de verboden stad gaan maar de rijen waren zo lang dat we het niet zagen zitten om naar binnen te gaan, dus naar de shoppingstraat van Beijing en daar rond gelopen. Een zijstraat van deze straat waar Gucci, Prada etc aan zit is een soort beverwijksse markt waar je ook zeer bijzondere dingen kunt eten. Meelworme, larven, schorpioenen op een stokje, Luan vond het niet heet leuk.
    Op tijd terug naar het hotel want we moestne naar de trein. Meteen taxi laten bellen maar dat duurde even dus de ruime tijd werd al wat minder. Op weg naar het station werd het drukker en drukker en op een gegeven moment stonden we stil, en de tijd tikte door. Ik wilde uit de taxi om naar de metro te gaan (liep naast de straat, maar dat ging niet zo maar. Eindelijk eruit en toen door de metro gesjeesd met overstappen etc. Nou ja de rst van de film zal ik jullie besparen want jullie raden het al, we waren te laat, net 5 minuten. Ticket omruilen ging niet en geld terug ook niet. Mogelijkheid met de trein was vandaag maar dan wel voor staanplaatsen en ruim 11 uur staan vond ik toch niet helemaal ok. Dus toen terug naar het hotel, weer met de metro met de redelijk zware koffers maar Luan sjouwde goed mee (heeft zich super gehouden tijdens deze toch wel stressvolle situatie) daar aangekomen, verbaasde gezichten natuurlijk. Ze hadden geen kamer meer maar in een zuster hotel,iets verdrop was nog wel plek. Toen opties bekeken voor trein en vliegtuig want naar Xi'an zouden we gaan. Na wat opzoeken en bellen, twee veel te dure tickets gekocht voor de 9.00 uur vlucht van vandaag. Na een korte nacht, om 5 uur op want om half 6 zou de taxi er zijn, ik wilde zeker de vlucht niet missen. Gelukkig liep alles voorspoedig en waren we rond 1 uur in het hotel. Toen meteen de trein geregeld voor de rest van de reis, hoeven we daar niet meer over te stressen. Nu weer tijd om te ontspannen en te gaan genieten van de vakantie.
    Morgen gaan we naar het Terra Cotta leger, hebben we zin in.
    Groetjes, L&F

• 29 April 2015 - 14:56

Femke En Luan:

Morgen gaan we naar het Terra Cotta leger, hebben we zin in.
    Groetjes, L&F

• 30 April 2015 - 15:42

Sam, Dainne En Henk:

Hé Luan en Femke,

Wat een toestand zeg. Jullie hebben je er goed doorheen geslagen dus geniet inderdaad nu maar.
    We volgen jullie vanuit hier en nemen al jullie ervaringen mee voor onze reis volgend jaar.
    Nog heel veel plezier en relax !
    groeten van Sam, Dainne en Henk

• 01 Mei 2015 - 09:53

Luan:

Hoi

Een update van vandaag.

Wij zijn vandaag naar het station geweest om tickets op te halen en we hebben best wel wat beleefd. En we zijn vandaag nog naar de moskee geweest en naar de moslim wijk. En nog iets gedaan is in winkels gekeken. Maar we hebben niets gekocht.

Wat hebben we vandaag beleefd bij het station: we kwamen aan op het station en het is vandaag 1 mei en in China is 1 mei een feest dag en daar door was het heel druk op het station. We stonden in de rei en er was een man die ons de hele tijd ons aan starde dat was wat best wel eng was ( we worden veel bekenen door Chineese ) toen We aan de beurt waren bleken we verkeerd te staan dus toen moesten we ergens anders naar toe. Toen we bij een ander loket waren lukte het wel. En toen moesten we nog trug wat ook best wel even duurde want we wisten niet welke bushalten we nodig hadden. En het regende ook nog eens kei hard dus de straten waren best wel nat. Toen we in de bus zaten duurden het kei lang om dat het heeeeeeel druk was . En toen waren we naar het moslim wijk gegaan waar een markt was. Waar we best wel lekkere. Dingen op hadden ( varkens poten hebben we laten liggen ) naar de markt waren we nog naar de moskee gegaan waar femke foto's heeft gemaakt. Na dat we daar naar toe waren gegaan waren we naar een soort winkelcentrum gegaan. Ps: we hebben niks gekocht. Nu zitten we te relexen op onze kamer.

Groetjes luan

• 01 Mei 2015 - 20:18

Ernst En Sonja:

Vol verwachting kijken we elke dag of er weer een verslag in staat. Het gaat allemaal niet zo gemakkelijk maar des te meer bewondering ik heb voor jullie dat het toch iedere keer weer lukt het juiste doel te bereiken.
    Wij kijken weer uit naar jullie volgende belevenissen. Leuk Luan dat jij nu ook een verslag hebt geschreven.
    xxxxxxxxvan Opa en Oma.

• 04 Mei 2015 - 07:54

Edwin:

Hè Luan en Femke,
    Het is leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken

• 04 Mei 2015 - 20:26

Paul:

wat een belevenissen, varkenspoten in een moslimwijk? het moet niet gekker worden ;-), haha

• 05 Mei 2015 - 13:03

Femke:

Nihao,

We hebben weer wifi dus kunnen weer een berichtje plaaten. We zijn rond half 3 in The Giggling Tree aangekomen na een reis die vanochtend om half 5 begon. Eerst met taxi na het trein station, toen via Changsa naar Guilin, daar met bus naar Yangshuo en toen taxi naar The Giggling Tree. Wat heerlijk om hier te zijn. We hebben al een heel klein stukje gelopen langs de rivier en het mooie karst gebergte gezien en gezwommen in het zwembad. Echt vakantie, nu eten, spaghetti voor Luan en kip sate voor mij. Echt Chinees ;-). Er zitten hier meerdere nederlandse adoptie gezinnen dus we hebben aanspraak en Luan heeft kinderen waarmee ze kan spelen. Fijn!

De afgelopen dagen zijn we in Nanchang geweest waar we op bezoek zijn geweest bij de pleegouders van Luan. Erg leuk en ze waren superblij om Luan weer te zien. Het hotel waar we sliepen was wat discutabel (luan heeft voor het eerst levende kakkerlakken gezien) maar we hebben het overleefd en genoten. onze vertaler en de chaffeur waren erg aardig en behulpzaam dus al met al een geslaagde trip.

We gaan straks eens even bedenken wat we de dagen dat we hier zijn gaan doen. Vooral rustig aan we hebben de afgelopen tijd best veel gedaan en het is tijd om echt vakantie te houden.

Groetjes van ons.

• 05 Mei 2015 - 14:43

Jos:

Hoi daar in China,

dat hotel ziet er leuk uit, mooi hoge bergen eromheen ook.

Geniet van de vakantie. Hier is het nu 23gr met onweer :)

Veel plezier,

Jos en de rest

• 05 Mei 2015 - 20:04

Ernst En Sonja:

Blij weer wat van jullie te lezen. Elke dag, vol verwachting, gezocht naar bericht van jullie, tevergeefs. Dachten wel dat het aan het niet hebben van WiFi lag. Tjeetje wat een gereis, maar ja het is ook een gruwelijk groot land. Luan zal nu wel hoog boven haar pleegouders uitsteken. Benieuwd of ze haar meteen herkenden, maar we horen de verhalen graag van jullie persoonlijk.
    Geniet van de rust en de mooie omgeving en wij zien weer graag uit naar jullie volgende avonturen.
    Liefs en groetjes en veel xxxxxxxxxxxxx voor Luan.

• 06 Mei 2015 - 09:15

Luan:

Hoi,

Wij zij vandaag naar de illusie house geweest en het was best wel grappig wat je allemaal kon doen en natuurlijk leuk. En we zijn nog door de stadje wezen kijken en eigenlijk was dat wat we vandaag hebben gedaan.

Groetjes luan

• 06 Mei 2015 - 09:53

Andre, Henriette, Norah En Corne:

Wat een prachtige reis maken jullie zeg! Geweldig om te lezen.
    Fijn om nu, na alle hectiek en natuurlijk ook na de ontmoeting in Nanchang, even bij te kunnen komen en te ontspannen in de Giggling Tree.
    We kunnen niet wachten om alle verhalen van jullie zelf te horen en de foto's te bekijken, waarschijnlijk wel tijdens de grote reunie in september.

Heel veel plezier nog samen en wij blijven jullie volgen!