Rijstvelden - Reisverslag uit Guilin, China van LuFeminchina - WaarBenJij.nu Rijstvelden - Reisverslag uit Guilin, China van LuFeminchina - WaarBenJij.nu

Rijstvelden

Door: Femke

10 Mei 2015 | China, Guilin

Hallo,

Vanochtend hebben we afscheid genomen van The Giggeling Tree en zijn we naar de rijstvelden in PingAn gereden. Mooie route maar op het laatst door de bergen dus de meiden (we zijn samen met een andere adoptiefamilie hier naar toe) werden misselijk. Gelukkig waren we er toen bijna. Daarna zijn we met onze spullen een stukje de berg op gelopen naar ons hotel. Dat ligt gelukkig niet zo ver lopen dus dat konden we zelf, er stonden genoeg dames die onspze koffers wilde dragen. Daarna lekker naar het eerste uitzichtspunt gelopen. Onderweg veel souveniers winkels die graag iets willen vekopen. Helaas is de rijst nog niet echt geplant, veel velden zijn nog leeg, ook geen water, maar dat zou snel veanderen. Toen we bij het uitzichtspunt waren begon het een beetje te druppen, dus wij weer naar beneden maar erg ver kwamen we niet, het begon te plenzen en dat duurde wel 1,5 uur. Op een gegeven moment werd de regen wat minder en hebben we voor te veel geld poncho's gekocht zodat we nog enigzins droog in het hotel zouden komen.
Vanavond eten we rijst en kip klaargemaakt in bamboe, de plaatselijke specialiteit. Ben benieuwd.

Groetjes, L&F